Ile mogłyby być warte haki do holowania?

montaż całego oprzyrządowania do haka holowniczego jest relatywnie czasochłonny, ale samej kuli już dość prosty oraz krótkotrwały. Hak może być użyteczny nie tylko do ciągnięcia przyczepki.
Można by na nim również zamontować dodatkowy bagażnik, który służy przykładowo do przewożenia rowerów.

Obecnie nie ma na rynku nowych samochodów osobowych, które wyposażone są w zaczep zamontowany fabrycznie na stałe. Zgodnie z aktualnymi regulacjami unijnymi zaczep powinien być zdejmowany. Jeżeli nasz pojazd nie ma tego typu haka oraz chcemy go po prostu kupić, to w ofercie różnorodnych producentów takiego sprzętu znajdziemy niemalże jedynie haki z demontowaną końcówką, czyli tzw. kulą. Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym pozwala na poruszanie się po różnych krajach samochodem, który spełnia warunki technologiczne kraju zarejestrowania, zatem posiadacze samochodów z hakiem zamontowanym na stałe, hipotetycznie nie powinni mieć z takiego powodu problemów podczas ewentualnej kontroli drogowej dla przykładu na terenie Niemiec.
wózek widłowy

Autor: haru__q
Źródło: http://www.flickr.com
Niestety, w praktyce bywa już rozmaicie oraz rzeczywiście wiele zależy od podejścia danego policjanta. Wróćmy jednak do tematu: podczas dokonywania zakupów należy zwracać uwagę na to, czy zaczep posiada homologację e20 lub E20. Wystarczyłoby jedynie, że na produkcie będzie jeden z takich znaków, chociaż mogłyby one również występować wspólnie. Zaczep powinien mieć także certyfikat PIMOT, zatem Przemysłowego Instytutu Motoryzacji. Na odpowiedniej tabliczce znamionowej powinny się znaleźć tego typu informacje jak: nazwa producenta, data produkcji i dopuszczalny tonaż.

Ceny najbardziej tanich zaczepów rozpoczynają się od ok. 200 zł. Za nieco mniej skomplikowane w eksploatacji narzędzia z końcówką montowaną automatycznie, powinniśmy zapłacić zazwyczaj ok. 600 złotych albo nawet więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*