Jak często trzeba robić przegląd klimatyzacji, żeby cieszyć się z niskiej temperatury w aucie w gorące dni?

Żeby klimatyzacja w aucie skutecznie działała nawet podczas ogromnych upałów, to należy o nią się troszczyć i robić rutynowe przeglądy.
Przegląd klimatyzacji należałoby wykonać parę tygodni przed pojawieniem się upałów, gdyż moglibyśmy to wówczas zrobić bez nerwów oraz kiedy niezbędna będzie jakakolwiek naprawa, to do pierwszych upałów uda się na pewno uruchomić klimatyzację.

Palety

Autor: U.S. Fish and Wildlife Service Northeast Region
Źródło: http://www.flickr.com
Poza tym serwisy obecnie mają mały ruch i usługa wykonywana będzie mniej kosztownie, bardziej szczegółowo i bez pośpiechu. Na przegląd powinni także wybrać się ci kierowcy, którym zdaje się, że ich klimatyzacja funkcjonuje prawidłowo. Skuteczność klimatyzacji głównie jest zależna od ilości chłodniczego czynnika, czyli gazu R134a. Tym czynnikiem napełniany jest układ. Klimatyzacja nie będzie dobrze funkcjonowała, jeżeli czynnika będzie za niewiele albo za dużo. Jeżeli czynnika jest za dużo, dojść może do uszkodzenia sprężarki.

Zainteresował Cię nasz wpis? W takim razie wejdź w link do serwisu zbiorniki ciśnieniowe i ciesz się następnymi newsami. W razie jakiś pytań – zwróć się do nas.

Specyfika wspomnianego gazu jest taka, że mimo zupełnej szczelności układu przez rok może ubyć ok. 10 do 15% czynnika.

drzwi - selfie

Autor: Daniel Jolivet
Źródło: http://www.flickr.com
W takiej sytuacji sprawność klimatyzacji o wiele obniża się i sprężarka musi pracować o wiele dłużej, aby był osiągnięty odpowiedni efekt. Jeżeli takiego czynnika będzie niezwykle niewiele, to pomimo nieustannej pracy sprężarki nie będziemy mogli uzyskać odpowiednio małej temperatury, a większe obciążenie jednostki napędowej będzie powodować duży wzrost zużycia paliwa. Klimatyzacja nie jest to narzędzie nie wymagające obsługi i potrzebuje systematycznej konserwacji i serwisowania. Przegląd klimatyzacji robić najkorzystniej raz w roku lub raz na dwa lata. Do tego, aby serwisować klimatyzację jest niezbędny specjalistyczny sprzęt, który mają aktualnie wszystkie ASO i wiele serwisów niezależnych. Te serwisy mają urządzenia, aby napełnić klimatyzację gazem R134a.

W słabszej sytuacji są ci posiadacze klimatyzacji, które funkcjonują na starym i zabronionymi już gazie R12, który stosowany był do początku 90-tych lat. Obecnie układ taki przerobić trzeba na nowy gaz, a kosztuje to bardzo dużo, bo od 1000 do nawet 2,5 tysiąca złotych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*